БЕЗБЕДНОСТ ПОСЕТИЛАЦА НА АЕРОДРОМУ

Аеродроми су по својој природи потенцијално опасна места, мађутим ако будете следили одређена упутства и правила нећете доћи у ситацију да себе или неког другог повредите. Ваша безбедност како на земљи тако и у ваздуху је наша обавеза и константна брига. Зато ако планирате да нас посетите молимо вас да се придржавате следећих упутстава:

  • Ако на аеродром долазите колима или другим превозним средством, улаз на аеродром је само на једном месту и он води право на наш паркинг који се налази уз наше објекте. Обавезно ауто, мотор, бицикл или друго превозно средство са којим сте дошли оставите на паркингу, а даље идите пешке. Строго је забрањено њима излазити на маневарске површине (полетно-слетну стазу, рулну стазу), а посебно на платформу испред хангара.
  • Контролишите своју децу и животиње које доводите на аеродром. Ви сте одговорни за њихово понашање.
  • Увек се крећите са стране полетно-слетне стазе, никад средином јер једрилице када слећу су тихе и њихов прилаз можда нећете чути.
  • Пропелер (елиса) код авиона је потенцијална опасност, увек се држите подаље од њега. Чак и када је мотор угашен не дирајте елису!
  • Никад се не крећите испред ваздухоплова када су спремни за полетање.
  • Летење можете посматрати са два места, а то су:
    Прво (бр.1 види слику) на подручју непосредно око наших објеката (хангара, ресторана са интернатом и парка), а друго (бр.2 види слику) је уз писту у непосредној близини старта ваздухоплова (место полетања и слетања ваздухоплова). На полетно-слетној стази постоје два старта, источни уз фабрику ФТП-Магнохром и западни у близини градске депоније. Ако желите доћи до источног старта онда морате прећи преко полетно-слетне и рулне стазе,а то можете извести само у пратњи лица које је укључено у организацију летачких активности тог дана. Ако желите доћи до западног старта кретаће те се паралелно са полетно-слетном и рулном стазом, али изван њих уз сам десни крај травнатог дела. Изричито је забрањено прелазити преко полетно-слетне и рулне стазе. Западни старт удаљен је приближно 1000м од наших објеката и потребно вам је 10-15 минута лаганог хода да би сте стигли до циља. Све време док се крећете ка западном старту или сте на њему посматрајте око себе кретање ваздухоплова.
  • Најопрезнији морате бити приликом полетања једрилица и откачињања конопца. Полетање једрилица може бити у аерозапрези или ауто-витлом.

    Летење у аерозапрези значи да авион вуче једрилицу, а при том су једрилица и авион повезани конопцем. Када авион затеже конопац он се помера у трави и тешко је уочљив, зато не смете бити у његовој близини. Када се једрилица откачи од авиона, авион се са конопцем креће према старту, а у непосредној близини старта са авиона се одбацује конопац. Тај тренутак откачињања и слободног пада конопца мора се пропратити од свих лица на старту. Лако се може десити да ветар или погрешна процена пилота нанесу конопац на људство на самом старту.

    Ауто-витло је возило које има погонску групу за сопствено кретање и независну погонску групу за вучу једрилица. На ауто-витлу се налазе 2 добоша на којима је намотана сајла дужине око 1000м, а који служе да се њима вуче једрилица. Организација старта је таква да се једрилца и ауто-витло налазе на супротним крајевима полетно-слетне стазе, а сајла је растегнута између њих. Повлачење једрилице је изузетно брзо и једрилица постиже одговарајућу висину изнад полетно-слетне стазе. Тада пилот откачиње сајлу од једрилице, а она пада на писту. За време намотавања једне сајле, другом се повлачи друга једрилица и тако наизменично. Ова активност се брзо одвија тако да свако ко се креће поред полетно-слетне стазе и ко стоји на старту мора да обрати пажњу на положај сајле и ваздухоплова у простору. Ударац сајле у неопрезно лице које се креће по или уз полетно-слетну стазу може бити трагичан.
  • Аеродром "Бреге" је активан аеродром нарочито викендом, авиони, хеликоптери и једрилице могу пристићи са било које стране, слетети или полетети са нашег аеродрома. Зато када сте на аеродрому, а нарочито када се крећете поред полетно-слетне стазе морате бити обазриви и пратити ситуацију изнад и око вас.
  • Када желите да пређете преко писте обавезно питајте особе које учествују у организацији летења, односно помажу у полетању ваздухоплова.
  • Не дирајте паркиране ваздухоплове и другу опрему без присуства одговорних лица из клуба.
  • Ако приметите било каква оштећења на ваздухопловима, опреми или објектима обавезно пријавите лицима задуженим за организацију летења.
  • Ако сте ненамерно направили било које оштећење на ваздухопловима, опреми или објектима обавезно се јавите члановима клуба, не да би се од вас надокнадила штета, већ да би се спречила потенционална катастрофа. Оштећење на ваздухоплову које остане непримећено може проузроковати пад ваздухоплова.
  • Пре него што урадите било шта што вам је непознато, размислите да ли тај поступак може проузроковати штету.
  • По ветровитом и хладном времену врло брзо ћете осетити хладноћу, зато се добро утоплите пре него што дођете. Лети обавезно понесите воду, шешир, заштитне наочари и креме за сунчање. Када је време кишовито обуците непромочиву одећу и обућу.
  • Ако сте на аеродром дошли са пртљагом оставите га у клубским просторијама.

goreВрх странице