НАЈЧЕШЋА ПИТАЊА И ОДГОВОРИ



Које је радно време аероклуба?
Како доћи до аеродрома?
Које су мере безбедности на аеродрому?
Желим да летим, коме да се обратим?
Како постати члан аероклуба?
Како да постанем пилот једрилице / авиона?
Шта је то аеро-запрега?
Шта је то витло?
Како лети једрилица?
Шта је то термички стуб?

Које је радно време аероклуба?

Аероклуб нема утврђено радно време. За потребе прихвата ваздухоплова аеродром је отворен у видном делу дана, сваки дан, али је потребна благовремена најава доласка. Све остале активности аероклуба, летачке и нелетачке, одвијају се најчешће у дане викенда од 9.00 часова, а радним даном зависно од могућности самих чланова.

Како доћи до аеродрома?

Аеродром је смештен 2,6 км североисточно од центра Краљева, а најлакши начин да дођете до нас погледајте овде.

Које су мере безбедности на аеродрому?

Безбедност свих посетилаца који дођу на аеродром, као и безбедност свих учесника у летењу је од највеће важности за нас. Имајте разумевања за наше сугестије, јер и нека "ситница" може бити узрок трагедије. Молимо вас да прочитате следеће савете.

Желим да летим, коме да се обратим?

Ако сте већ стигли на аеродром, обратите се било којем члану клуба и он ће вас упутити на праву особу или позовите неки од контакт телефона са дна странице, како бисмо договорили све детаље.

Како постати члан аероклуба?

Ако својим радом желите да учествујете у раду аероклуба и постанете наш члан, више информација потражите овде.

Како да постанем пилот једрилице / авиона?

Да бисте постали пилот једрилице / авиона потребно је да испуните више услова прописаних од стране Директората за цивилно ваздухопловство Републике Србије. Уколико испуните старосне и здравствене услове потребно је још, да у нашем или неком другом центру за обуку пилота завршите и теоретску и практичну обуку у ваздуху, након чега стичете услов за добијање дозволе. Опширније о томе погледајте овде.

Шта је то аеро-запрега?

Aеро-запрегу чине авион и једрилица међусобно повезани ужетом. Авион повлачи (шлепа) једрилицу од полетања до одређене висине, када пилот у једрилици откачиње уже и даље наставља самосталан лет. Авион, пре слетања, одбацује канап на, за то, одређено место или слеће са канапом.

Шта је то витло?

Витло је специјално возило које на себи има добош са сајлом која се користи за повлачење једрилице. Витло и једрилица се постављају на супротним крајевима писте. Другим аутом, сајла се развлачи од витла, дуж целе писте, до једрилице и качи се за једрилицу. Намотавањем сајле витло повлачи једрилицу и подиже је, најчешће, до 300м висине када пилот откачиње сајлу. Јефтинији је вид шлепа од аеро-запреге, због чега се често користи у обуци нових пилота.

Како лети једрилица?

Једрилица нема свој мотор, због чега је за њено полетање потребан авион или витло који је извлаче до одређене висине. Када је постигнута довољна висина, пилот даље користи своју вештину и знање како би најбоље искористио финесу једрилице и успона струјања ваздуха која се јављају у атмосфери. Финеса је најважнија карактеристика једрилице и говори нам колику даљину једрилица меже да прелети, у мирној атмосфери, са одређене висине. Савремене једрилице имају финесу 50 и више, што значи да са висине од 1 км могу да прелете даљину од 50 км и више. У повољним условима једрилицама се праве прелети од више стотина километара, а неки летови су трајали дуже од два дана!

Шта је то термички стуб?

Термички стуб је појава у природи коју птице најбоље искоришћавају и по њима се најлакше препознаје. Када видите орла да без махања крилима кружи на једном месту, знајте да се налази у термичком стубу. Термички стуб представља област у ваздушном простору где се јавља уздизање топлијег ваздуха у односу на хладнију околину. Он, уствари, личи на невидљиву цев кроз коју се топли ваздих креће од површине земље на горе. Има свој пречник и висину до које досеже. На његовом врху се често формирају кумулуси (облаци лепог времена). Када је брзина уздизања у стубу већа од брзине силажења једрилице која кружи у њему, једрилица повећава своју висину иако нема мотор. Након одређеног времена ово дизање топлог ваздуха престаје, па пилот једрилице мора кренути у потрагу за новим термичким стубом, како би што дуже остао у ваздуху.

goreВрх странице